Morgen is het zover! Vanaf 8 uur ‘s ochtends is de Kenzo collectie voor H&M online te shoppen. Ik ben toevallig vrij en morgen is het mijn BD dus ik ga een gokje wagen, wie weet heb ik geluk om een van deze gave items te bemachtigen! Mijn oog viel meteen op de maxi jurk die Iman zo mooi draagt. Ik ben geen Afrikaanse schone maar ik heb toch de stille hoop dat deze felgekleurde rok me goed zal staan. Wat een kleur en exotische patronen. Qua kleding ben ik het tegenovergestelde van ons interieur. Ik ben niet vies van een knalkleur en accessoires mogen best opvallend zijn. Ik heb lang naar deze Kenzo collectie uitgekeken dus de wekker staat aan, laat het maar snel ochtend zijn!

H&M over de Kenzo collectie:

Onze samenwerking met een beroemde designer draait dit jaar om de opvallende en kleurrijke wereld van KENZO.

KENZO is een luxe merk uit Parijs dat de ingetogen Franse chic negeert en inzet op een caleidoscopische jungle met een internationale vibe. Opvallen en een onconventioneel gebruik van motieven en texturen gaan ze niet uit de weg. De creative directors van KENZO, Carol Lim and Humberto Leon, haken aan bij de internationale jeugdcultuur en ontwerpen kleding met een universele, allesomvattende visie zonder regels. “Een nog breder publiek te kunnen aanspreken en mensen te bereiken die misschien nog niet weten wat KENZO is, dat is echt geweldig,” zegt Humberto. “Elk stuk heeft betekenis, is relevant en belangrijk. Dat was van het begin af aan onze missie.” Humberto en Carol hebben een collectie ontworpen die een goed beeld geeft van de opvallende wereld van KENZO. De samenwerking met H&M bood hen de kans om na te denken en nieuwe combinaties te proberen. Ook wilden ze verder bouwen op hun archieven en een eerbetoon brengen aan Kenzo Takada, de Japanse visionair die het label in 1970 oprichtte. De unieke collectie is een ode aan het verleden, het heden en de toekomst. De modellen en silhouetten zijn modern en origineel. Veel van de stukken zijn binnenstebuiten te dragen, een typisch kenmerk van KENZO, en van hoogstaande, ambachtelijke kwaliteit. “We wilden echte collector’s items maken”, zegt Carol. “Stukken die eindeloos meegaan.” Er is een mooie balans tussen street style en gewaagde, originele stukken, zoals jurken met linten, kimono’s en jacks van imitatiebont in neonkleuren. De KENZO x H&M collectie voor heren en dames plus accessoires zal vanaf 3 november wereldwijd verkrijgbaar zijn in 250 H&M winkels en online.

Foto’s van H&M